دوسیه غوث زلمی به زودی به محکمه فرستاده می شود
نجیب الله امیری نجیب الله امیری

 

آژانس خبری روز

کابل

8 قوس

 

 

تحقیقات از غوث زلمی تکمیل گردیده و به زودی دوسیه وی به محکمه فرستاده خواهد شد.

 

این مطلب را امروز جنرال عبدالفتاح عزیزی معاون لوی سارنوالی در بخش امنیت که همراه با وزیر اطلاعات و فرهنگ بخاطر اجرات شان در مورد قضیه چاپ ترجمه فارسی قرآن کریم به نام قرآن پاک از سوی کمیسیون امور دینی فرهنگی ولسی جرگه فرا خوانده شده بود، ابراز نمود.

 

جنرال فتاح می گوید که تحقیقات از غوث زلمی تکمیل گردید و چون در قانون اجرات جزایی ما چنان وصفی که مطابق آن برای غوث زلمی جزا تعین شود نیست، صرف در قانون تحت نام جرایم ضد ادیان ماده ای است که سه ماه حبس و دوازه هزار افغانی جریمه دارد که طرف قبول سارنوالی نیست.

 

وی می گوید که با در نظر داشت فتوای شورای علما که گفته است، بر علاوه این که غوث زلمی ادعای نبوت کرده در ترجمه کتاب وی بنام قرآن پاک تحریف های نیز وجود دارد، که نظر به خواست علما وحکم ماده 13 قانون اساسی کشور که صلاحیت تعذیرات را به قاضی می دهد دوسیه وی را به محکمه خواهیم فرستاد.

 

جنرال فتاح میگوید که مطابق حکم این ماده  قاضی می تواند از برای مجرم  از پیشانی ترشی شروع تا حکم اعدام صادر نماید.

 

وزیر اطلاعات و فرهنگ نیز گفت:  تا جاییکه وظیفه آن وزارت بوده  آنها یک کمیسیون را به ریاست معین نشراتی تعین نمود که تمام کتاب فروشی ها را وارسی کرده تا هر قدر جلد از این کتاب را پیدا گردد، جمع آوری نمایند.

 

به گفته وی متاسفانه در بازار تنها یک جلد از این کتاب پیدا شد که شاید یا توزیع نشده باشد و یا این که رایگان به مردم داده شده است.

 

جنرال فتاح می گوید که غوث زلمی در جریان تحقیقات خود گفت که کسی این کتاب را به وی سپرده، شاید ملایک بوده باشد، تا وی آن را چاپ نماید.

 

معاون لوی سارنوالی می گوید که زلمی در تحقیقاتش گفته که پول این کتاب را از نمازگزارن مسجد تمیم انصار جمع آوری نموده و قرار بوده تا  6000 جلد چاپ شود ولی در اثر کمی پول آنها تنها هزار جلد این کتاب را چاپ کرده اند.

 

جنرال فتاح اضافه نمود که عاطف نوری مسوول مطبع نوری نیز بازداشت شده و تحت تحقیق قرار دارد و تنها قاری مشتاق تا هنوز نا پدید بوده و باز داشت نشده است، ولی ارگان های کشفی در صدد دستگیری وی می باشند.

 

حاجی محمد محقق رییس کمیسیون فرهنگی و دینی ولسی جرگه می گوید که بخاطر روشن شدن موضوع غوث زلمی که یک خیانت بزرگ در حق مسلمانان شده است، آنها امروز وزیر اطلاعات وفرهنگ و لوی سارنوال را فراخوانده بود، تا در مورد به مردم و نماینده گان ولسی جرگه توضیحات دهند.

 

قابل یاد آوریست که غوث زلمی ترجمه فارسی قرآن کریم را که توسط یک ایرانی در امریکا ترجمه شده است، چاپ نموده و در شب 27 رمضان آن را به مردم توزیع نموده است، که به گفته علمای کشور در این کتاب قرآن تحریف شده است.

ايديتور: عبدالبصير(سعيد)

 

 

 

 


December 3rd, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها